Uw Roadmap voor New Business en New Product Development
(ALLEEN IN DE PROFESSIONAL VERSIE)
Strat/Assess is een "funnel" / trechter innovatie model, dat kan worden gebruikt als een variant op en in combinatie met het Robert G.Cooper Stage-Gate Model en sluit goed aan ( ook als een veel completer alternatief ) op de Bell-Mason Diagnostic(aangepast en verbeterd als een volgende generatie "stage gate aanpak") en past complementair goed bij Strategyzer(CANVAS) en Lean Startup voor:
1. Volledig nieuwe ondernemingsplannen
2. Bestaande ondernemingsplannen
Het geeft een bijdrage(juist ook financieel per fase: in de meeste Stage-Gate modellen ontbreekt de financiële dimensie en de implicaties daarvan) aan een veeleisend besluitvormingsgericht proces met "checks and balances" en een procesgerichte aanpak leidend tot:
"Survival of the fittest" business cases/projects/businesses
DURFT U HET AAN? BENT U AVONTUURLIJK EN STAAT U OPEN VOOR EEN BUSINESS UITDAGING?: PROBEER DAN DE GRATIS STRATECUTION ONDERNEMINGS STRESS TEST MET DE: en ga eens op ontdekkingsreis naar waardecreatie in uw eigen bedrijf. |
De Strat/Assess fasen:
Een onderneming of project faalt volgens de gebruikte theoretische grondslag wanneer niet uiteindelijk alle scores op niveau 3 zijn op het moment van marktintroductie.
0. Scouting stage
- Selectie van in volgende fasen uit te werken new business cases/projects
------------------------------------------------------------------------
1. Concept/Basis beschrijving van een business plan
- Haalbaarheids studie van het product/diensten aanbod en de klantwaarde propositie
2. Initieel business plan/proeffase("tryout")
- Prototype product/diensten aanbod
3. Geavanceerd plan: product/dienst ontwikkeling
- Completering en verdere detaillering van het product/diensten aanbod en de specificatie
- Laatste testen, controles en validatie
4. Compleet business plan: marktintroductie
- Marktintroductie voorbereiding
Deze fasen zijn compatibel met vergelijkbare modellen:
Integrale Business Development benadering per business/ project fase
1. Zelfonderzoek/"Self assessment tool" aan het eind van iedere fase
2. Leidt tot verbeterplannen met als doel een gewenste ideale situatie
3. Identificatie van de ontbrekende en onvoldoende elementen
4. Meting van de "rijpheid" van het business plan: